Betegségeink: Az Okinava-diétával akár 100 évig is élhet

Szeretettel köszöntelek a Betegségeink és gyógyításuk közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, cikket írhatsz, tölthetsz fel. Szeretettel fogadunk.
Jó szórakozást, kellemes, hasznos kikapcsolódást kívánok. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 221 fő
  • Képek - 209 db
  • Videók - 378 db
  • Blogbejegyzések - 1055 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
szilasi ilona
Betegségeink és gyógyításuk vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Betegségeink és gyógyításuk közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, cikket írhatsz, tölthetsz fel. Szeretettel fogadunk.
Jó szórakozást, kellemes, hasznos kikapcsolódást kívánok. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 221 fő
  • Képek - 209 db
  • Videók - 378 db
  • Blogbejegyzések - 1055 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
szilasi ilona
Betegségeink és gyógyításuk vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Betegségeink és gyógyításuk közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, cikket írhatsz, tölthetsz fel. Szeretettel fogadunk.
Jó szórakozást, kellemes, hasznos kikapcsolódást kívánok. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 221 fő
  • Képek - 209 db
  • Videók - 378 db
  • Blogbejegyzések - 1055 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
szilasi ilona
Betegségeink és gyógyításuk vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Betegségeink és gyógyításuk közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, cikket írhatsz, tölthetsz fel. Szeretettel fogadunk.
Jó szórakozást, kellemes, hasznos kikapcsolódást kívánok. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 221 fő
  • Képek - 209 db
  • Videók - 378 db
  • Blogbejegyzések - 1055 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 43 db

Üdvözlettel,
szilasi ilona
Betegségeink és gyógyításuk vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Okinava-diétával akár 100 évig is élhet

Tudta, hogy az Okinava-szigeten az emberek még százéves koruk felett is egészségesek? Emellett persze boldogok is, és élvezik az életüket. A titok az étrendjükben és a táplálkozási szokásaikban keresendő.

Okinava a japán Rjúkjú-szigetek legnagyobb tagja. A Rjúkjú-szigetek lakóiról talán már ön is hallott, hiszen itt él a legtöbb száz éven felüli ember. A helyet a „halhatatlanok szigeteként” is is szokták emlegetni.A legmegdöbbentőbb mégsem a hosszú élet, hanem a száz év fölöttiek egészségi állapota.Ezt pedig az étrendjüknek és az étkezési szokásaiknak köszönhetik. Az Okinava-étrend csökkenti a kalóriabevitelt, a folyamatos, könnyed, nem megterhelő mozgás mellett.

FORRÁS: OBESITYHELPING

A „hara hachi bu"-szabály

hara hachi bu nem más, mint az „elég" művészete a konfuciuszi tanítás szerint. Ez a diéta első fontos pontja: az okinavai emberek a 80%-os szabályhoz tartják magukat, ami azt jelenti, hogy abbahagyják az evést, mielőtt megtelne a gyomruk. Ez segít megelőzni az elhízást, a felesleges súlygyarapodást még idős korban is. Ugyanis, ahogy öregszik a test, úgy lassul az anyagcsere.

Az okinavai emberek táplálékai zsírban szegények, a zsiradékot olajos magokból és  halakból viszik be. És ami még fontos: az elfogyasztott ételek szinte egyáltalán nem tartalmaznak mesterséges anyagokat.

Az Okinava szigetén élők úgy vélik, hogy az emberi szervezetnek sokféle tápanyagra van szüksége, és ezek között persze fenn kell tartani az egyensúlyt. Ezért a diéta elsősorban a zöldségekre helyezi a hangsúlyt: édesburgonya, zöld és sárga zöldségek, gyümölcsök, gyógynövények és babok, de a tenger gyümölcseinek is kiemelkedő szerep jut. Emellett fontos a napi többszöri étkezés és a kisebb adagok fogyasztása.

Az okinavai emberek négy kategóriába sorolják az ételeket

a kalóriatartalmuk szerint. Az első kategóriába azok az élelmiszerek tartoznak bele, amelyek 0,8 kalóriát tartalmaznak grammonként. Ezekből annyit ehetünk, amennyit csak akarunk. Ilyen a spenót, az uborka, cukkini, más alacsony kalóriatartalmú zöldségek és a citrusfélék, mint a narancs.

A diéta fontos része a zöld teaFORRÁS: SHUTTERSTOCK.COM

A következő csoportba azok az élelmiszerek tartoznak, amelyek kalóriatartalma 0,8 illetve 1,5 közé esik per gramm. Ilyen például a banán vagy a burgonya. Ez még az elfogadható kategória, ellenben a következővel, amelyben az élelmiszerek kalóriatartalma grammonként 1,5 illetve 3,0 között mozog.Ilyenek a gabonafélék, a búza, a hüvelyesek, az olajos halak és a sovány húsok. Ezek az ételek ugyanúgy ajánlottak, ám a mennyiségre már rendkívül oda kell figyelni.

Az utolsó kategóriába pedig azok az élelmiszerek tartoznak, amelyekben grammonként 3-9 (vagy több) kalória van, mint az olajok, a diófélék, az olajos magvak, a vörös húsok, az édességek, és ide tartoznak a feldolgozott élelmiszerek. Ezek fogyasztását érdemes a minimálisra korlátozni. Utóbbi, és a csökkentett kalóriabevitel miattszervezetünk kevesebb méreganyagot fog termelni.

A legjobb a diétában, hogy leginkább friss, szezonális és helyi alapanyagokból készült ételeket tartalmaz: az okinavai emberek nem fogyasztanak messziről szállított élelmiszereket. Emellett persze azt is lényeges megemlíteni, hogylassan esznek, és kerülik az alkoholt.A diéta kiegészítője a zöld tea, valamint a rendszeres testmozgás, mint a séta, jóga, vagy akár a kertészkedés. Ezzel nem erőltetik meg a testüket, mégis folyamatosan mozognak. A hosszú élethez persze az is hozzájárul, hogy Okinavában az emberek kevesebbet stresszelnek, és ha mégis, mozgással, jógával és meditációval állítják helyre lelki békéjüket.

Lapozzon a következő oldalra, és kezdje el már ma a diétát a következő recepttel!

ELŐZŐ
LŐZŐ
  • 1
  • 2
KÖVETKEZŐ





Forrás:  http://www.origo.hu/tafelspicc/20180124-japan-dieta-okinava-dieta-dieta-egeszgesen.html

Címkék: egészség.

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

szilasi ilona 1 hete új blogbejegyzést írt: 10 takarékos tipp a konyhából.

szilasi ilona írta 1 hete a(z) Főzés,Sütés,Eltevés. fórumtémában:

Gesztenyés-meggyes keksz Hozzávalók: 250 g gesztenye ...

szilasi ilona írta 2 hete a(z) Főzés,Sütés,Eltevés. fórumtémában:

Túrókrémes szelet Hozzávalók 24 szelethez A tésztához 600...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu